Шпаргалка для майстрів виробничого навчання
1. ПОБУДОВА УРОКУ ВИРОБНИЧОГО НАВЧАННЯ
http://dvpub.dp.ua/content/load_files/129.pdf
2. Значення і класифікація інструктажів
http://um.co.ua/4/4-15/4-152649.html
- наявність
дидактичного забезпечення та його відповідність темі та задачам уроку;
- наявність матеріально - технічного забезпечення та його відповідність темі
та задачам уроку;
- організація робочих місць учнів та
їх відповідність програмі і правилам безпеки праці.
2. Характеристика ходу уроку:
- наявність
плану уроку та його відповідність навчальній програмі курсу;
- правильність визначення та формулювання
мети і задач уроку;
- методи і форми проведення
вступного інструктажу, доцільність їх вибору та ефективність;
- правильність і раціональність
використання і матеріально — технічного забезпечення майстром і учнями;
- логічність, доступність і
посильність викладання нової навчальної інформації;
- методи показу нових трудових
прийомів та операцій трудової діяльності, їх ефективність;
- методика відображення на уроці
новинок техніки, технології, передового досвіду;
- рівень активності учнів у процесі
всього уроку, самостійність і усвідомле-ність їх дій;
- методика стимулювання пошукової діяльності учнів, її ефективність;
- відповідність
практичних завдань темі та цілям уроку;
- показники якості роботи кожного
учня та всієї групи;
- форми і методи проведення
поточного інструктажу, доцільність їх вибору та ефективність;
- зміст цільових обходів, їх
педагогічна значимість;
- наявність навчально-інструктивної
, технічної документації та вміння учнів нею користуватися;
- методика проведення заключного
інструктажу, її ефективність;
- методика видачі домашнього
завдання.
3. Загальні
висновки:
- правильність
вибору типу, виду, структури уроку;
- в якій мірі реалізована мета
уроку;
- що нового було на уроці для
розповсюдження у педагогічній практиці;
- які недоліки уроку, їх причини;
- рекомендації майстру виробничого
навчання.
Зразок оформлення педагогічного аналізу уроку
Дата_________ПТНЗ___________
гр.№_________ кільк.учнів______
Професія_____________________________________________________
Майстер
_________________________ категорія_________стаж______
Тема уроку
_________________________________________________
Мета
уроку_________________________________________________
Тип
уроку_________________________ вид уроку________________
Мета
відвідування___________________________________________
КМЗ
уроку_________________________________________________
Основні
етапи уроку та їх ефективність
Хід уроку, дії майстра
|
Дії учнів
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Висновки
Пропозиції:
З аналізом ознайомлений майстер (
П.І.П.)____________підпис__
На допомогу майстру в/н
Алгоритм проведення вступного інструктажу
-
повідомлення теми і мети уроку;
-
цільова установка;
-
перевірка знань, умінь і
навичок за матеріалами уроків, взаємопов’язаних з метою уроку і необхідних для
його проведення;
-
пояснення характеру і
призначення запланованої на уроці роботи;
-
пояснення нової навчальної інформації;
-
демонстрація нових операцій і прийомів
трудової діяльності;
-
ознайомлення учнів з
матеріалами, інструментами і приладами, які вперше будуть застосовуватися на
уроці та з правилами техніки безпеки при роботі з ними;
-
розбір інструкційної та
інструкційно-технологічної документації;
-
пояснення та показ способів
раціональної організації робочих місць учнів при виконанні завдань;
-
розглядання типових помилок та
способів їх попередження;
-
опитування учнів та пробне
виконання ними нових прийомів роботи з метою перевірки доступності і
посильності нової інформації;
-
відповідь на запитання учнів;
-
видача завдань для самостійної
роботи учнів, критеріїв оцінювання.
Рекомендації проведення показу
трудових прийомів
№ |
Діяльність
майстра |
Діяльність
учнів |
1 |
Пояснити призначення
умінь, що їх формують |
Уяснення значущості
процесу професійної діяльності |
2 |
Показати весь трудовий
процес у нормальному темпі |
Спостереження, цілісне
сприймання трудового процесу |
3 |
Виділити операції,
прийоми та основні дії в трудовому процесі |
Аналіз складу та
структури трудової діяльності |
4 |
Показати окремі
операції, прийоми та пояснити способи їх виконання за інструкційною карткою |
Уяснення способів
виконання кожної операції, прийомів роботи згідно з інструкційною картою |
5 |
Сформувати питання для
аналізу інструкційної карти |
Відповіді на питання |
6 |
Показати весь трудовий
процес в сповільненому темпі |
Повільне сприйняття |
7 |
Запропонувати
декільком учням відтворити показані операції |
Спостереження,
усвідомлений аналіз |
8 |
Проаналізувати помилки
учнів |
Аналіз прийомів роботи |
9 |
Повторити весь
трудовий процес в нормальному темпі |
Уявне відтворення
всього трудового процесу |
Типові недоліки проведення вступного інструктажу
-
неправильно визначена структура
інструктажу;
-
матеріал інструктажу не
ув’язнений з матеріалом загально-технічних та спеціальних дисциплін та
попередніх уроків виробничого навчання;
-
дублювання начального матеріалу
спеціальних предметів;
-
не проводиться або проводиться
методично та технічно неправильно показ трудових прийомів, дій, рухів та
пояснення технологічного процесу в цілому;
-
не використовується або
використовується методично неправильно навчально-інструкційна та технологічна
документація;
-
не використовується або
використовується педагогічно і технічно неправильно наочні приладдя, технічні
засоби навчання;
-
не використовуються або
недостатньо використовуються новинки техніки, технології, передового досвіду;
-
не проводиться або проводиться
тільки шляхом усного опитування перевірка доступності і посильності нового
навчального матеріалу;
-
не демонструється раціональна організація
робочих місць під час виконання трудової діяльності;
-
не проводиться відповідь на
запитання учнів.
- не проводиться розподіл учнів по робочим місцям;
-
не ознайомлено учнів з
критеріями оцінювання їх практичної діяльності.
Немає коментарів:
Дописати коментар