Виробниче навчання

 

Шпаргалка для майстрів виробничого навчання

1. ПОБУДОВА УРОКУ ВИРОБНИЧОГО НАВЧАННЯ

http://dvpub.dp.ua/content/load_files/129.pdf

2. Значення і класифікація інструктажів

http://um.co.ua/4/4-15/4-152649.html

 3. Організаційна частина та вступний інструктаж


4. Поточний інструктаж

5. Заключний інструктаж http://um.co.ua/4/4-15/4-152672.html

6. Домашнє завдання http://um.co.ua/4/4-15/4-152673.html

7. Форми організації навчально-виробничої діяльності учнів на уроках виробничого навчання http://um.co.ua/4/4-15/4-152652.html

8. Методи виробничого навчання http://um.co.ua/4/4-15/4-152653.html

9. Класифікація методів за ступенем активності і самостійності учнів 

10. Класифікація інструктажів http://um.co.ua/4/4-15/4-152655.html

11. Схема загального аналізу уроку виробничого навчання

 1.  Забезпечення уроку:

-   наявність дидактичного забезпечення та його відповідність темі та зада­чам уроку;

- наявність матеріально - технічного забезпечення та його відповідність те­мі та задачам уроку;

-  організація робочих місць учнів та їх відповідність програмі і правилам безпеки праці.

2.  Характеристика ходу уроку:

-   наявність плану уроку та його відповідність навчальній програмі курсу;

-   правильність визначення та формулювання мети і задач уроку;

-   методи і форми проведення вступного інструктажу, доцільність їх вибору та ефективність;

-  правильність і раціональність використання і матеріально — технічного за­безпечення майстром і учнями;

-   логічність, доступність і посильність викладання нової навчальної інформації;

-  методи показу нових трудових прийомів та операцій трудової діяльності, їх ефективність;

-  методика відображення на уроці новинок техніки, технології, передового досвіду;

-   рівень активності учнів у процесі всього уроку, самостійність і усвідомле-ність їх дій;

- методика стимулювання пошукової діяльності учнів, її ефективність;

-    відповідність практичних завдань темі та цілям уроку;

-    показники якості роботи кожного учня та всієї групи;

-    форми і методи проведення поточного інструктажу, доцільність їх вибору та ефективність;

-    зміст цільових обходів, їх педагогічна значимість;

-  наявність навчально-інструктивної , технічної документації та вміння учнів нею користуватися;

-    методика проведення заключного інструктажу, її ефективність;

-    методика видачі домашнього завдання.

3.  Загальні висновки:

-    правильність вибору типу, виду, структури уроку;

-    в якій мірі реалізована мета уроку;

-  що нового було на уроці для розповсюдження у педагогічній практиці;

-    які недоліки уроку, їх причини;

-    рекомендації майстру виробничого навчання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зразок оформлення педагогічного  аналізу уроку

 

 

Дата_________ПТНЗ___________ гр.№_________ кільк.учнів______

 

Професія_____________________________________________________

 

Майстер _________________________ категорія_________стаж______

 

Тема уроку _________________________________________________

 

Мета уроку_________________________________________________

 

Тип уроку_________________________ вид уроку________________

 

Мета відвідування___________________________________________

 

КМЗ уроку_________________________________________________

 

Основні етапи уроку та їх ефективність

 

Хід уроку, дії майстра

Дії учнів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Висновки

 

Пропозиції:

 

З аналізом ознайомлений майстер ( П.І.П.)____________підпис__

 

 

 

На допомогу майстру в/н

 

Алгоритм проведення вступного інструктажу

 

-         повідомлення теми і мети уроку;

-         цільова установка;

-         перевірка знань, умінь і навичок за матеріалами уроків, взаємопов’язаних з метою уроку і необхідних для його проведення;

-         пояснення характеру і призначення запланованої на уроці роботи;

-         пояснення нової  навчальної інформації;

-         демонстрація нових операцій і прийомів трудової діяльності;

-         ознайомлення учнів з матеріалами, інструментами і приладами, які вперше будуть застосовуватися на уроці та з правилами техніки безпеки при роботі з ними;

-         розбір інструкційної та інструкційно-технологічної документації;

-         пояснення та показ способів раціональної організації робочих місць учнів при виконанні завдань;

-         розглядання типових помилок та способів їх попередження;

-         опитування учнів та пробне виконання ними нових прийомів роботи з метою перевірки доступності і посильності нової інформації;

-         відповідь на запитання учнів;

-         видача завдань для самостійної роботи учнів, критеріїв оцінювання.

 

 

            Рекомендації проведення показу трудових прийомів

 

Діяльність майстра

Діяльність учнів

1

Пояснити призначення умінь, що їх формують

Уяснення значущості процесу професійної діяльності

2

Показати весь трудовий процес у нормальному темпі

Спостереження, цілісне сприймання трудового процесу

3

Виділити операції, прийоми та основні дії в трудовому процесі

Аналіз складу та структури трудової діяльності

4

Показати окремі операції, прийоми та пояснити способи їх виконання за інструкційною карткою

Уяснення способів виконання кожної операції, прийомів роботи згідно з інструкційною картою

5

Сформувати питання для аналізу інструкційної карти

Відповіді на питання

6

Показати весь трудовий процес в сповільненому темпі

Повільне сприйняття

7

Запропонувати декільком учням відтворити показані операції

Спостереження, усвідомлений аналіз

8

Проаналізувати помилки учнів

Аналіз прийомів роботи

9

Повторити весь трудовий процес в нормальному темпі

Уявне відтворення всього трудового процесу

 

 

 

 

 

 

Типові недоліки проведення вступного інструктажу

 

-         неправильно визначена структура інструктажу;

-         матеріал інструктажу не ув’язнений з матеріалом загально-технічних та спеціальних дисциплін та попередніх уроків виробничого навчання;

-         дублювання начального матеріалу спеціальних предметів;

-         не проводиться або проводиться методично та технічно неправильно показ трудових прийомів, дій, рухів та пояснення технологічного процесу в цілому;

-         не використовується або використовується методично неправильно навчально-інструкційна та технологічна документація;

-         не використовується або використовується педагогічно і технічно неправильно наочні приладдя, технічні засоби навчання;

-         не використовуються або недостатньо використовуються новинки техніки, технології, передового досвіду;

-         не проводиться або проводиться тільки шляхом усного опитування перевірка доступності і посильності нового навчального матеріалу;

-         не демонструється раціональна організація робочих місць під час виконання трудової діяльності;

-         не проводиться відповідь на запитання учнів.

     -    не проводиться розподіл учнів по робочим місцям;

-         не ознайомлено учнів з критеріями оцінювання їх практичної діяльності.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Немає коментарів:

Дописати коментар